Constanța – Medgidia – Constanța

Constanța – Medgidia – Constanța

Traseu trimis de Olaru Ionuț.

Medgidia – Poarta Albă – Basarabi- Straja-Agigea – Constanța

  • Regiune: Dobrogea
  • Durată: 5 ore si 20 minute
  • Distanță: 53 km
  • Diferență altitudine: 9 m
  • Bicicletă recomandată: MTB
  • Calitate drum: Drum nemarcat, Drum județean, Drum național
  • Dificultate: Moderat
  • Transport: bicicletă, tren
  • Obiective turistice: Medgidia, Basarabi, monumentul Tineretului de la Straja, podul Agigea, canalul Dunăre-Marea Neagră

Descriere:

Descriere scrisă de Olaru Ionuț.

Prima parte a traseului am parcurs-o cu trenul. Am plecat dimineața din Constanța cu personalul de Buzău. Ne-am făcut și noi loc printe oameni și bagaje în cele trei vagoane ale acestui personal și am ajuns într-un final după 45 minute în gara Medgidia, agitați de opririle dese ale trenului nostru.
De aici începe traseul nostru și pedalăm în viteză prin mahalaua din Medgidia. Traversăm podul Constanța care desparte Medgidia în două parți. Ne aventurăm apoi printre pescarii amatori care iși încearcă norocul de-a lungul falezei din Medgidia. Pedalăm pe un drum neamenajat și ne îndreptăm spre zona industrială către fabrica de ciment Lafarge, trecem apoi printre turmele de oi care pasc iarba proaspătă de pe marginea canalului Dunare-Marea Neagră. Ne bucurăm de vremea frumoasă, de soarele care ne zambește, de mirosul plăcut de apa, de păsărelele care ciripesc și de parfumul liliacului.
Ne taie calea broscuțele care sar grăbite în canal și șerpii de apă care intră în tufișurile dese de pe marginea drumului. Ajungem în scurt timp la Basarabi, nu înainte de a face o mică oprire lângă un “tablou” natural din piatră, făcut cu migală de către muncitorii care au construit canalul. Este o frescă care evidențiază truda muncitorilor, produsă in anul 1983: ne sunt arătate cele două poduri de la Agigea și Poarta Albă, vapoarele care străbat canalul, muncitori care lucrează de zor la această grandioasă construcție și un indiciu simplu: km 40.
Ne minunăm de mareția construcției canalului și ajungem la cel mai nou pod care taie autostrada Soarelui. Mergem apăsat în direcția Agigea dar în calea noastră se arată o construcție pe care de mult o urmăream dișn mașină, atunci când veneam spre Constanța. Am aflat și eu de pe Internet că se numește Monumentul Tineretului. Oprim bicicletele și escaladăm terasele din beton și pietriș până la baza acestei construcții. Uau, aici ni se arată o construcție la fel de mare ca și canalul, un monstru din metal, înalt de 38 de metri. Deschid internetul și citesc în grabă că această operă a fost creată de către artistul plastic Pavel Bucur și întruchipează un înger fără aripi. A fost construit ca recunoștiință pentru tinerii comuniști care au lucrat la construcția canalului și au dorit să lase un simbol întregului canal. In era noastră, acesta a rămas o simplă construcție înnegrită de ploaie și vânt, greu accesibil datorită poziției departe de A2 și ar fi putut fi admirată de o lume întreaga dacă autostrada ar fi fost așezată pe lângă acest monument. Așa că el a ramas doar un indicator pentru vapoarele care se îndreaptă spre portul Constanța.
Ne reluăm drumul cu bicicletele și ne deplasăm pe un drum greu, cu șleauri, prin băltoace, mai pe langa biciclete, dornici să ajungem spre construcția care tocmai ne întâmpină. Este un pod mare, construit în anul 1983. Este podul de la Agigea, ultimul obstacol către Marea Neagră.
Am parcurs un total de 40 km de-a lungul canalului dintr-un total de 96 km. Amintim despre această construcție că este o importantă cale navigabilă europeană dintre Marea Neagră și Marea Nordului, prin canalul Rin-Main-Dunare. Construcția a început în anul 1949, au muncit mii de oameni și s-au turnat în total 5 milioane de metri cubi de beton. La cele două capete (Cernavodă și Agigea) au fost contruite ecluze, care permit traversarea convoaielor în ambele sensuri. A fost inaugurat în 26 mai 1984.
Parcurgem apoi ultimii 13 kilometri din traseul de azi, pe drumul național, către Constanța. Traversam Lazu și ajungem imediat în orașul Constanța.
Am parcurs un traseu interesant și inedit, încarcat de istorie și evoluție autohtonă. Vremea superbă ne-a încărcat sufletele, ne-am deconectat de cotidian și totodata ne-am făcut planul pentru urmatoarea noastră cicloaventură. Surpriză!
Revenim !
Poze:

Fotografii realizate de Olaru Ionuț în data de 28.04.2018.

Hartă:


Descarcă fișier KML:

Ultima actualizare a informațiilor traseului a fost efectuată la data de 01.05.2018.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi dezvăluită nimănui.